Czy masło orzechowe jest zdrowe?

Masło orzechowe zawiera praktycznie te same wartościowe substancje co orzechy, z których zostało zrobione. Nie prościej więc zjeść je w naturalnej postaci? Po co miksować je na masło? Oczywiście – dla uzyskania zupełnie nowego smaku. Gładki, orzechowy krem przyjemnie rozpływa się w ustach i przypadnie do gustu nawet wybrednym amatorom kuchni.

Najpopularniejsze jest masło z orzeszków ziemnych (fistaszków) i to na nim się skupię.

Fakty o maśle orzechowym

  • zawiera duże ilości białka – orzechy ziemne zaliczane są do roślin strączkowych – to bliscy kuzyni fasoli czy soczewicy i tak jak one są bogate w białko o bardzo szerokim składzie aminokwasowym
  • jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych – mają one korzystny wpływ na układ krążenia
  • dostarcza witamin i minerałów – m.in. witaminy E, witamin z grupy B, potasu, fosforu, magnezu, wapnia
  • jest źródłem antyoksydantów – zapobiegają one chorobom serca, udarom, obniżają poziom cukru we krwi
  • jest źródłem fitosteroli – są one pomocne w walce z nowotworami jelita grubego, prostaty czy piersi
  • zawiera błonnik – wspomaga on pracę jelit i przemianę materii
  • ma niski indeks glikemiczny (IG=15) – nie podnosi gwałtownie poziomu cukru we krwi
  • jest kaloryczne – dostarcza energii, ale trzeba je spożywać z umiarem; w 100 g dostarcza prawie 600 kcal

Wygląda na całkiem zdrową przekąskę, prawda?

Nie przesadzaj tylko z ilością – zalecana dzienna porcja to 1-2 łyżki.

Przepis na masło orzechowe

przepis na domowe masło orzechowe (kliknij po więcej szczegółów)

Ania Skulimowska

Podobał Ci się ten wpis?

Zapisz się na specjalną listę i otrzymuj powiadomienia gdy na blogu pojawi się coś nowego:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.